
Get red glass
I bladet “Coca-Cola Kampanje Sommeren 2005”, kunne vi lese følgende; “Coca-Cola er stolte av å kunne presentere sommerens store fotballkampanje “Get Red” som er et samarbeid mellom Coca-Cola og Norges Fotballforbund. Med “Get Red” vil vi gi den norske fansen unike fotballopplevelser slik bare Coca-Cola kan gjøre det. I perioden mai – august vil alt vi gjør på merket Coca-Cola ha “Get Red” som tema.”
I forbindelse med “Get Red”-kampanjen, hadde Coca-Cola et stort glass-program. I bladet skrev Coca-Cola blant annet “Erfaringer viser at glass er en populær mekanikk for å drive volum og lønnsomme forpakninger. Vi har utviklet flere forskjellige fotballglass som kan benyttes både nasjonalt og lokalt.”
Glassprogrammet besto av 5 “lokale” glass med logo fra kjente norske fotballklubber (RBK, TIL, VIF, FFK og Viking), samt et “nasjonalt” glass med “Get Red”-logo og signaturene til John Arne Riise og Morten Gamst Pedersen.
Glassene ble under kampanjeperioden sommeren 2005, solgt blant annet på Shell Select og JaFs. Etter hvert også i flere andre butikker etter hvert som glassene sitt restlager ble solgt ut. Opplaget vet vi dessverre ikke noe om.
Det “nasjonale” glasset, er ofte å se i forskjellige nettauksjoner og på Finn. Disse glassene er det lagte flest av og glassene går for mellom 20 og 50 kroner, om de i det hele tatt blir solgt.
Derimot er glassene med klubb-logoer, “lokale” glass, etter hvert blitt meget vanskelig å finne. Disse glassene kan ofte gå for mellom 150 og 200 NOK om de er i bra stand.
Et helt sett med alle 6 glassene, ubrukte og nedpakket i en eske med trespon, gikk på Qxl Norge i 2010 for hele 1500 NOK.
Nedlastbare bilder og annen fakta